Onder de titel ‘Scarlatti & Scarlatti’ gaf het St. Joris Kamerkoor o.l.v. Bas Ramselaar op 14 maart 2015 ter gelegenheid van het 30-jarig bestaan van het koor een concert in de St. Joriskerk in Amersfoort met koorwerken van vader Alessandro en zoon Domenico Scarlatti.

Hoogtepunt was het prachtige Stabat Mater van Domenico Scarlatti. Daarnaast stond van hem het Te Deum en het Salve Regina op het programma en van zijn vader Alessandro o.a. het Magnificat.

Solistische medewerking werd verleend door sopraan Marjon Strijk, alt Elsbeth Gerritsen, tenor Nico van der Meel en bas Michiel Meijer. De instrumentale begeleiding was door Henk van Zonneveld (orgel), Jan Hollestelle (violone) en Harjo Neutkens (theorbe).