Evensong in de Grote Kerk te Vianen o.l.v. Wouter Verhage. Organist was Rienk Bakker en liturg ds. Rein den Hertog.

Het dagelijks zingen van de Evensong behoort tot de vaste taken van ieder Engels koor, verbonden aan kerk, kathedraal of college. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele Engelse componisten zich hebben toegelegd op het schrijven van muziek voor de Choral Evensong. De liturgie is al eeuwenlang dezelfde en staat als een huis met haar psalmen en twee schriftlezingen ('lessons'), gevolgd door de 'canticles', bestaande uit het Magnificat (de lofzang van Maria) en het Nunc dimittis (de lofzang van Simeon) uit het evangelie volgens Lukas.

De Evensongs hebben anno 2020 meer een culturele dan kerkelijke status. Met andere woorden: je hoeft geen lid van een kerk te zijn om te komen genieten van de prachtige Engelse koormuziek, afgewisseld met momenten van rust en bezinning. Een Evensong geeft de dag een muzikale 'break'.

De februaristorm deze middag ten spijt kon de viering nét doorgaan, hoewel helaas niet helemaal zonder autoschade. Op het programma stonden o.a. het Magnificat & Nunc dimittis in D van George Dyson, Ne irascaris Domine van William Byrd, Preces & Responses van Richard Ayleward en Hear my prayer, O Lord van Henry Purcell.